新Jay's時事英語研究

実際の翻訳案件ではよく見かけるものの、一般の辞書や規範文法書ではなかなか理解できない用法などを集めて解説します。 加えて、辞書では見出語だけで例文がないものも集めて用例解説します。

hand の用法_146_名詞_146_連語_86_from hand to hand

本日は from hand to hand の用法を扱います。

・It reached our meeting place, the cafe called Zlatna Moruna, one night the latter part of April, 1914. To understand how great a sensation that little piece of paper caused among us when it was passed from hand to hand almost in silence, and how greatly it inflamed our hearts, it is necessary to explain just why the Narodna Odbrana existed, the kind of men that were in it, and the significance of that date, June 28, on which the Archduke dared to enter Sarajevo. (それは1914年4月後半のある夜、私たちの集合場所であるズラトナ・モルナというカフェに届いた。その小さな紙切れが、ほとんど無言のうちに手から手へと渡されたとき、私たちの間でどれほど大きな反響を呼び、どれほど私たちの心を熱くさせたかを理解するには、ナロードナ・オドブラーナがなぜ存在したのか、そこにいたのはどんな人たちだったのか、そして大公がサラエボ入城を敢行した6月28日という日付の意味を説明する必要がある。) 

net.lib.byu.edu

【研究】hand to hand で「手から手へと」を意味します。

次回は strengthen one's hand(s) の用法を扱います。