新Jay's時事英語研究

実際の翻訳案件ではよく見かけるものの、一般の辞書や規範文法書ではなかなか理解できない用法などを集めて解説します。 加えて、辞書では見出語だけで例文がないものも集めて用例解説します。

hold の用法_77_連語_27_hold onto A_3

本日も前回の用法の続きです。

・Her father passed away when she was only 11, which caused financial challenges, prompting her to become stronger and take care of her family. She grew determined to help her family and succeed in life, and felt guided by a divine force. Despite coming across people seeking to take advantage of her, she held onto her beliefs, valuing and appreciating honesty, kindness, and respect. (彼女が11歳の時に父親が亡くなり、それが経済的な困難を引き起こし、彼女は家族を支えるために強くなる必要がありました。彼女は家族を助け、人生で成功することを決意し、神聖な力に導かれていると感じました。彼女を利用しようとする人々に出会うこともありましたが、彼女は信念を貫き、正直さ、親切さ、そして尊敬を大切にし、感謝していました。) 

www.heartofhollywoodmagazine.com

【研究】hold onto one's beliefs で「自分の信念を貫く」を意味します。

次回も本用法を扱います。